Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2010.11.29

2010.11.29

Az amerikai védelmi miniszter jóváhagyta az E8-C JSTARS repülőgépek Dél-Koreába telepítésének tervét. A londoni The Telegraph–ban megjelent írás szerint az áttelepülésre az északiak tüzérségi csapásai miatt kerül sor.

Az október végén, november elején Dél-Kalifornia partjainál megtartott tengeralattjáró elhárító gyakorlaton részt vett a LOS ANGELES-osztályú USS ASHEVILLE  (SSN-758) és testvérhajója a USS TOPEKA (SSN-754) mellett a chilei U-209/1400-as THOMSON (SS-20) dízel-elektromos tengeralattjáró is. A hadgyakorlat legfőbb célkitűzése az igen nehezen felderíthető dízel-elektromos tengeralattjárók elleni harcmodor begyakorlása volt. Az US Navy részéről mindössze annyi kézzelfogható eredmény látott napvilágot, hogy sikerült a THOMSON tartózkodási helyét több alkalommal is megtalálni és mozgását nyomon követni a nukleáris tengeralattjárók személyzetének, azonban ekkor már a  THOMSON-nak is volt tudomása amerikai társai hollétéről.

Az orosz tengerészgyalogos egységek 2011-től lövedékálló mellényeket kapnak. Minderről Alexander Kolpacsenko beszélt az Echo Moskvy rádió szombati adásában. Természetesen ezek a testpáncélok a speciális igények miatt a ballisztikus védelem mellett úszóképességet is biztosítanak tengerészgyalogság, valamint a hajókon szolgáló tengerészek számára, akár fegyverrel és lőszerkészlettel ellátva is.

A stockholmi bíróság elutasította a svájci Mowag fellebbezését, melyet a Védelmi Beszerzések Hivatalának döntése ellen nyújtottak be. A FMV még 2010. augusztus 13 jelentette be, hogy döntött a 113 darab kerekes páncélozott járművek beszerzését illetőleg és a megrendelést a finn Patria nyerte. Ezt a döntést próbálta meg semmissé tenni az amerikai General Dynamics tulajdonát képező cég. 260 millió euróért tehát az eredetileg is győztesként kikiáltott finn cég kezdheti meg a szállításokat 2012-től.

1995. november 29-én hajtotta végre első felszállását az első Boeing F/A-18 Super Hornet.

A brit kormány felsorolta azokat az okokat, melyek a Harrierek kivonását eredményezték. A gépállomány létszáma nem volt elegendő az afganisztáni feladatok ellátására. A Tornado nagyobb hasznos terheléssel, hatótávolsággal bír, emellett a Storm Shadow, a RAPTOR és Brimstone már integrálva van rajta. A Harrier mindezek mellett még drágábban is üzemeltethető, itt 37000 font áll szemben a Tornado 35000 fontjával óránkénti repült időre vonatkoztatva. Tehát 96 Tornado GR4 kap képességnövelő frissítéseket 2011 és 2014 között, így 2021-2025 között kerülnek kivonásra.

Indiában a Tejas Mk1-es verziója most már biztosan nem fog tudni megfelelni a vele szemben támasztott követelményeknek. A légierő berkeiből származó információk szerint a kis magasságban elérhető sebesség, a biztonságosan tartható állásszögek és a hordozható fegyverzet terén tapasztalható jelentős lemaradás a tervezetthez képest. A hiányosságok orvoslását az F414-es hajtóművekkel ellátott Mk2-estől várják. Eme változat első repülésére 2012-ben kerül majd sor, míg szolgálatba rá két évre állhat.