Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2011.01.12

2011.01.12

Visszatért a 48. vadászrepülő ezred 493. századának négy gépe és 125 főnyi katonája az angliai Lakenheat repülőterére a balti országok légterének védelméből.  Az amerikai F-15-ösök a lengyel légierő MiG-29-eseitől vették a stafétát 2010. szeptember 1-én. A Baltikum légterében ez idő alatt 66 alkalommal hajtottak végre gyakorlórepüléseket a Sasok. További két emelés viszont ténylegesen a balti-országok szuverenitását biztosító NATO döntés céljából történt. Ekkor összesen három repülőgépet fogtak el és azonosítottak vizuálisan. Ez már a harmadik alkalom volt, amikor az US Air Force repülőerői biztosították Észtország, Lettország és Litvánia légterét és ebből immáron második alkalommal a 493. század vette ki részét.

Indiában szolgálatba állt a második teljesen UAV-vel felszerelt tengeri felderítőszázad. A Porbander-ben a pakisztáni határhoz 300 km-re állomásozó 343. század öt évvel az első ilyen egység, a szintén a nyugati parton települt, de jóval délebbre Kochi városának közelében található 342. század hadrendbe állása után vált alkalmassá feladatainak elvégzésére. A gépállományt az izraeli eredetű Searcher II-es nyolc és a Heron hat példánya alkotja. A Searcher II tizenhat órát, míg a Heron akár harmincöt órán keresztül is képes repülni egyhuzamban.  A Heron-t Izraelben is használják tengeri felderítő feladatok elvégzésére. India terveiben még két további UAV-vel felszerelt tengeri felderítőszázad létrehozása szerepel. Ezek közül az egyik a nyugati parton fog elhelyezést nyerni, míg a másik az Andamán-szigeteken.

A dél-koreai üzleti napilap a Maeil egyik cikkében arról számolt be, hogy a szöuli vezetés egy víz alá telepített hangradar hálózatot tervez kiépíteni. A szonársor az északi testvérállammal határos tengerszakasz lehető legészakabbra lévő vonalán húzódna. A víz alatti mikrofonhálózat elsődleges feladata az északi tengeralattjárók felderítése és helyzetük meghatározása lenne. A központot Baengnyeong-szigetén alakítanák ki. A Védelmi Minisztérium nem erősítette meg az újságban leírt információkat.

Szintén Dél-Koreából érkezett az a hír miszerint az északi fegyverek jelentette fenyegetés miatt több védelemre alkalmas fegyvert és eszközt vásárolnának Izraelből. A közelmúltban 25%-al megnövelt védelmi költségvetés terhére UAV-k, légvédelmi rakéták és radarok beszerzését fontolgatják.

A Los Angeles Times szerint a Global Observer pilóta nélküli felderítőgép a múlt héten titokban repült. A 30 millió dolláros gép a titkos kutatások és fejlesztések egyik ismert bázisáról az Edwards-ról szállt fel első repülésére. Ekkor mintegy négy órát töltött a levegőben a hidrogénhajtású kémgép, nagyjából 5000 méteres magasságban. Az igazán hosszú, akár több napos levegőben tartózkodása tervezett Global Observer fesztávolsága vetekszik a polgári repülésből ismert Boeing 747-ével.

Oroszország egy új hajógyárat szeretne létesíteni a francia tervezésű MISTRAL-osztály egységeinek gyártásához. A kiszemelt terület a Balit-tenger egyik szigete a Szentpétervártól 30 km-re lévő Kotlin. Az új hajógyár a szentpétervári Admiralitás Hajógyár alá fog tartozni és a két MISTRAL legyártása után nagyméretű polgári és katonai felhasználású egységek építését végezné.

Az Indiai Légierő harmadik, Il-76-on alapuló fedélzeti korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgépe tesztrepülést végzett Izrael és a Földközi-tenger felett. Az Izrael Aerospace Industries elektronikai segítségével készült gépből kettő már átadásra került, a mostani hírben szereplő gép ez év közepén állhat majd hadrendbe.

Végrehajtotta első kiképzőrepülését Brazília modernizált P-3 AM tengeri járőrgépe is. A korszerűsítést végző Airbus Military spanyolországi Getafe-i létesítményében beépítésre került rendszerek kezelésének elsajátítását most már valós körülmények között végezheti a személyzet. A földi képzés november 15 és november 19 között zajlott.

Köztudott a brit haderőcsökkentés ténye azonban most már napvilágot látnak a konkrét darabszámok is. Ezek alapján a szárazföldi erők képtelenek lennének a jövőben a több mint fél évszázada uralkodó páncélos hadviselés végrehajtására. Az elkövetkező 18 hónapban 1400 páncélozott szállító harcjármű mellett 1200 könnyű harckocsi kerül értékesítésre, vagy leselejtezésre. A gépesített gyalogság alapját adó 800 Warrior páncélozott harcjárműből mindössze 270 darab marad szolgálatba egy korszerűsítés után. A legnagyobb érvágást azonban a Challenger 2 harckocsik között végzik. A 400 darabból mindössze 50 fog szolgálatba maradni.

Az Orosz Légierő feloldotta a decemberi An-22-es Cock szállítógép balesete miatt, az azonos Kuznyecov NK-12 légcsavaros gázturbinával hajtott Tu-95 Bear stratégiai bombázókat érintő repülési tilalmat.