Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2011.01.18

2011.01.18

Az amerikai hadsereg két éve kezdte meg felváltani az M203-as gránátvetőket. A szintén 40 mm-es M320-as gránátvető gyártása 2008 novemberében kezdődött meg és 2009 júliusától kezdődően jelent meg a csapatoknál. A 1,5 kg-os M320-as saját markolattal és célzórendszerrel rendelkezik, ezenfelül lehetséges a gépkarabélyról leszerelve külön fegyverként is alkalmazni.  A pontos és könnyen kezelhető fegyver nagy népszerűségnek örvend a katonák között. A darabonként 3500 dollárba kerülő M320-ból eddig 71000 darabot rendeltek meg a szárazföldi haderő részére.

A délkelet-Brazíliát sújtó árvíz miatt tovább csúszhat az ország hosszú ideje tartó F-X2 vadászgép-tendere. Az ország nemrég hivatalba lépett új vezetése természetesen vár a döntés meghozatalával addig, míg a természeti katasztrófa okozta helyreállítás teljes költsége megállapításra nem kerül. Sőt az O Globo újság szerint egy az ország számára kedvezőbb beszerzés érdekében a Dassault Rafale, a Boeing F/A-18 Super Hornet, valamint a Saab Gripen NG mellé további pályázók előtt is megnyitják újra a gépek eladásának lehetőségét.

Ha a tesztek a várt eredményeket hozzák, akkor a Légi Nemzeti Gárda KC-135-ös tankergépeire a Northrop Grumman Guardian nevet viselő repülőgép-önvédelmi rendszere kerül felszerelésre. A Gurdian alapját a már több mint 500 amerikai és szövetséges repülőgépen és helikopteren használt AN/AAQ-24 (V) Nemesis képezi. Ez a repülőeszközre kilőtt önirányítású légvédelmi rakéták infravörös érzékelőjét teszi tönkre az emberi szemre nem ártalmas lézersugár használatával. A Gurdian a KC-135-ös hasa alatt lesz felszerelve szinte teljes egészében egy konténerben, ami mindössze 30 perc alatt átszerelhető egyik gépről a másikra, ha a helyzet úgy kívánja. Az első KC-135-ös átépítése még tavaly novemberben megkezdődött.  A földi próbákat ez év január 12-én hajtották végre, míg a légi próbákra holnaptól kerül majd sor. Ezek a tesztek előreláthatólag március közepén fejeződnek be.

Fülöp-szigeteken meghatározták azokat a követelményeket, amelyeknek meg kell felelnie az OV-10 Bronco repülőgépek váltótípusának. A rövid fel-és leszállási képesség mellett alkalmasnak kell lennie felderítésre, megfigyelésre és könnyű csapásmérésre is. A lehetséges jelöltek sora nem túl hosszú, valószínűleg az Embraer EMB-314 Super Tucano, a Korea Aerospace Industries KT-1 , vagy a Beechcraft T-6 Texan II gépe lesz majdan a tender győztese. Tavaly novemberben a szomszédos Indonéziában nyolc Super Tucano került megrendelésre, szintén az OV-10-es váltótípusaként. A brazil gyártónak ez volt az első exportsikere a típussal Ázsiában, bár azt nem árt megjegyezni, hogy üzletet még jóvá kell hagynia az indonéz védelmi minisztériumnak.

Az Embraer és a brazil légierő tegnap aláírta azt a szerződést mely 43 AMX csapásmérő repülőgép nagyjavításáról szól. Az országban A-1 jelzést viselő, szolgálatba 20 évvel ezelőtt lépő olasz-brazil koprodukció a strukturális részeken felül, elektronikusan is megújul. Az első gép repülésére 2012 elején kerülhet sor, míg a légierő 2012 végén veheti át az első modernizált gépet.

A német törvényhozók elhalasztották annak a határozatnak a meghozatalát, mely további 100 milliókkal finanszírozná az Airbus Military A400M szállítógép projektjét a legnagyobb darabszámot megrendelő ország részéről. Természetesen a vállalat vezetése optimistán tekint a jövőbe főleg úgy, hogy a típus földi fárasztópróbákra épített példánya, az MSN001 Drezdában még ebben a hónapban munkába áll. Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusalkalmassági bizonyítványának megszerzése érdekében négy héten keresztül, a nap 24 órájában szimulált repüléseknek teszik ki az MSN001-es sárkányszerkezetét. Ezzel napi 160 fel és leszállással járó igénybevételnek teszik ki a szerkezetet, azonban az elkövetkező 18 hónapban összesen 25000 szimulált fel és leszállás végrehajtásával az A400M tervezett repülési idejének 2,5 x-esével vizsgálják a szerkezeti megoldások tartósságát.