Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2011.02.03

2011.02.03

Kínában a légierő felállított az ellenfél szimulálására három agresszor századot. Hasonló egységeket az USA-ban is alkalmaznak a minél realisztikusabb gyakorlórepülések létrehozására. Mivel Kínában a jófiúk a vörösök, így az ellenség taktikáját alkalmazó egységek a kékek lettek. A három század elsődlegesen az amerikai és az indiai repülőgépeket személyesíti meg a kiképzési repülések alkalmával.  Az egyik agresszor század a Szu-30-ast repüli ők az F-15-öket és az indiai Szu-30-okat imitálják, míg a másik század J-10A-val lett felszerelve és az F-16-ok szerepét játssza. A harmadik század a MiG-21 helyi másolatával a J-7-essel repül.

Az izraeli tulajdonban lévő Elbit Systems Hermes 450 UAV-k új hajtóművet kaphatnak.  Az Elbit szerint az új Wankel-motorral ellátva a levegőben tölthető idő több, mint az eddigi 20 óra. Tény, hogy az R902 motor mindössze 40 kg-os tömeg mellett 70 lóerőt produkál az eddig használt motor 52 lóerejével szemben. Más források szerint a nagyobb teljesítményű motor további előnyt is nyújthat, mivel az elődhöz képest csendesebb is. Az izraeli gyártó először három éve említette meg azt a tervét, miszerint új hajtóművel látná el a Hermes 450 UAV-ket.

Kanadai értesülések szerint az ország eladná CH-47D Chinook helikoptereit, miután befejezte afganisztáni misszióját. A 2008-ban rohamtempóban beszerzett hat helikopterből egy veszett el 2010. augusztus 5-én ellenséges kézifegyverek találatai nyomán.  Az ország vezetése az idén szeretné befejezni az afganisztáni küldetést és a megmaradt öt Chinook-on túladni.

Szintén Chinook helikopterekről szól egy másik hír. Ez Angliából származik és arról szól, miszerint lehetséges, hogy mégsem kerülnek megrendelésre az olyannyira hiányolt nehéz helikopterek. A brit vezetés szintén az afganisztáni feladatok miatt határozta el 12 Chinook beszerzését, azonban a szerződést még nem véglegesítették. Egyesek szerint a 12 Chinook is a katonai költségvetési megszorítások áldozatává válhat.

Az Eurofigter IPA4 jelzést viselő tesztcélokra használt példánya elérte az 500. repült óráját.

Január 31-én életének 91. évében otthonában elhunyt Charles H. Kaman, a Kaman Aircraft Company alapítója. Cégét 1945-ben hozta létre, leghíresebb gyártmányai a SH-2 Seasprite(mely több mint egymillió órát repült az USN színeiben) és a leginkább mentőfeladatokra alkalmazott H-43 Husky. Az 1919. július 15-én született Kaman természetesen pilóta szeretett volna lenni, csakhogy egyik fülének halláskárosodása miatt eltanácsolták a repüléstől. Így 1940-ben mérnöki diplomát szerzett és a Hamilton Standard-nál kezdett dolgozni. Munkája során találkozott az orosz emigráns Igor Sikorsky-val és ez irányította figyelmét a forgószárnyas repülés felé, olyannyira, hogy rövidesen kilépett és megalapította saját cégét.