Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2011.02.24

2011.02.24

Elképzelhető, hogy a 2018-as dátum előtt eltűnhetnek a RAF kötelékéből a Panavia Tornado GR.4 vadászbombázók. A Guardian értesülései szerint ugyanis az utolsó példányok üzemeltetésére csak 2015-ig biztosítanának anyagi fedezetet.

A libai események miatt több ország is elkezdte polgárainak kimenekítését. Az EU-ország közül Ausztria volt a leggyorsabb és irányított egy C-130-at Máltára. A gép 21-én 62 főt menekített ki az országból, míg civil gépekkel további 136 ember érkezett meg Bécsbe hétfőn. A Hercules további fuvarra várva visszarepült Máltára. Franciaország polgári gépekkel (Airbus A-340 és A-310) evakuálta állampolgárait (összesen 554 főt), míg Németország két C-160-as Transall, valamint polgári repülőgépek segítségével 350 főt helyezett biztonságba. Olaszország 400 polgárának túlnyomó többsége a rendszeres légi járatokkal hagyta el Líbiát, azonban egy C-130-as itt is bevetésre került. A taljánok ezen felül jelentős hadihajókból álló köteléket is irányítottak az észak-afrikai ország tengerpartjának közelébe. A DURAND DE LA PENNE-osztályba tartozó, 1993-ban átadott FRANCESCO MIMBELLI (D 561) 5400 tonnás rakétás rombolót két 8000 tonnás SAN GIORGIO-osztályú partraszállító hajó kíséri. Írország egy Learjet 45 és egy CASA 235 gépet irányított Máltára.  Hollandia egy KDC-10 tanker segítségével 82 főt repített haza, míg egy C-130-at Szicíliába telepített. Egy DE ZEVEN PROVINCIEN-osztályú fregatt a HNLMS TROMP (F 803) szintén az ország partjai elé lett vezényelve. Nagy-Britannia a nemsokára kivonásra kerülő HMS CUMBERLAND fregattot irányította a térségbe.

Újfajta sisakkijelzőn dolgozik az izraeli Elbit Systems. Az ANVIS a szokásos repülési és navigációs adatokon felül sok újdonsággal nem fog szolgálni, azonban ettől függetlenül roppant nagy előrelépést hozhat a pilóták számára. A kritikus értékek ugyanis eltérő színekkel jelennek meg a szemlencsén, ezzel is jobban felhívva magukra a pilóta figyelmét. Az első példányok már elkészültek és a légi teszteket egy Bell 206 segítségével folytatják le. Most a lehető legjobb színösszeállítást próbálják megtalálni a tervezők.

Újabb ellenszegülés történt Líbiában. Most is a légierő két pilótája volt az érintett az ügyben, azonban a Mirage F1-essel dobbantó társaik példáját nem követték teljességgel. Attia Abdel Salem al Abdali és Ali Omar Kaddafi szintén támadási parancsot kaptak a tüntető tömeg ellen, csakhogy  ők nemes egyszerűséggel  Bengázitól 160 km-re délnyugatra katapultáltak gépükből.  A Szuhoj (vagy kétüléses Szu-22UM-3K, vagy egy Szu-24MK) lakatlan területre zuhant.