Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2011.03.16

2011.03.16

A március 9-i generátorok meghibásodása, valamint az olajszivárgás okozta riadalom elmúltával, illetve a gépek alapos vizsgálatát követően hétfőtől újra repülhetnek az F-35-ös gépek. No persze nem mindegyik csak három F-35A (AF-1, AF-2, AF-3) és négy F-35B (BF-1, BF-2, BF-3, BF-4 ) többi (AF-4, AF-6, AF-7,BF-5, CF-1) jelenleg még felszállási tilalom alá van vonva. Az BF-5, CF-1 ugyanolyan generátorokkal van ellátva, mint amik az AF-4-en meghibásodtak.

Az Al Jazeera arab televízió beszámolója szerint a Szabad Líbiai Légierő MiG-23-i és helikopterei megtámadtak három, a Kadafihoz hű erőkhöz tartozó hadihajót. Ezek közül kettő elsüllyedt, a harmadik sérüléseket szenvedett. A Reuters jelentése szerint két MiG-23-as (szintén a Szabad Líbiai Légierőtől) sikeresen bombázott harckocsikat Brega és Ajdabiya városok közelében.

Tegnap végrehajtotta átalakítás utáni első repülését a szaúdi megrendelésre készült Airbus A330 MRTT. A tanker/szállító első elkészült példánya a felszállása után még 4 óra 15 percet a levegőben tartózkodott és a személyzete leszállás után arról nyilatkozott, hogy minden a lehető legnagyobb rendben zajlott le a repülés során.  A szaúdi megrendelésre készülő gépek második példánya már a spanyolországi Getafe-ban tartózkodik, jelenleg az átalakítási munkálatok közepén tartanak a szakemberek. Eddig hat A330 MRTT-vel készült el az Airbus, ebből három ausztrál, kettő brit, illetve a mostani hírben szereplő egy gép szaúdi volt.

Négy dán F-16-os és 90 főnyi személyzet már készen áll, hogy amint megszületik a határozat, részt vegyenek a líbiai repüléstilalmi zóna ellenőrzésében. Mindezt a dán külügyminiszter Lene Espersen jelentette ki.

Még sincs minden rendben az orosz-francia MISTRAL tárgyalásokon. Mint azt az orosz védelmi miniszter-helyettese elmondta, nem valószínű, hogy a közeljövőben alá írják a véglegesített szerződést. (Előzmény: https://netarzenal.eoldal.hu/cikkek/nyitooldal/2011.03.04.html és egy kis szösszenet: https://netarzenal.eoldal.hu/cikkek/nyitooldal/2011.03.08.html )