Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2011.06.23

2011.06.23

Kolumbia Balck Hawk-flottája elérte a 300000. levegőben töltött órát. Az USA, Törökország, Japán és Dél-Korea után a legnépesebb, majd 100 gépet számláló UH-60-as állományának tagjai az ország szárazföldi és légiereje mellett, a rendőrség kötelékében is megtalálhatók.  Az első Balck Hawkok 1987-ben kerültek az országba, a légierő kötelékébe. Tíz évvel később érkezett a hadsereg, majd ezután két évvel a rendőrség első megrendelése a Síkorskyhoz.

Egy 55 millió dolláros megrendelés érkezett a BAE Systemshez három ARLEIGH BURKE-osztályú romboló felfegyverzése kapcsán. A WILLIAM S. SIMS (DDG 113), CALLAGHAN (DDG 114) és a SCOTT (DDG 115) hadihajók számára vásárolt be az amerikai haditengerészet összesen hat Mk 41 függőleges indítórendszert.  Ezeket 2013-ig kell leszállítania a BAE Systemsnek.

Párizsban az amerikai Raytheon Company bemutatta az eddig hadihajók fedélzetére telepített RIM-162 Evolved SeaSparrow Missile (ESSM) légvédelmi rakéta szárazföldi indítású változatát. A Ground-Based Air Defense (GBAD) változatot a Raytheon Missile Systems a globális ipari partnereivel közösen alkotta meg. Szintén a Raytheonhoz kapcsolódó hír, hogy a cég által gyártott repülőgép fedélzeti AESA rendszerű radarberendezések elérték a 250000. repült órájukat.

Az indiai védelmi minisztérium azt fontolgatja, hogy felad egy 280 darabos megrendelést a Honeywell F125N sugárhajtóművére. Az ország SEPECAT ((Société Européenne de Production de l'Avion d'École de Combat et d'Appui Tactique) Jaguar vadászbombázói számára keresett új hajtóműveket, azonban a másik jelentkező, a Rolls-Royce az Adour Mk821 kétáramú sugárhajtómű gyártója az év elején kivonult a tenderről. A légierő szeretné, ha legalább két gyártó versengene a megrendelésért, a számukra kedvezőbb ajánlat elérése végett.  A minisztérium viszont szeretné minél előbb lezárni a beszerzést és a 130 darab Jaguar modernizációját megkezdeni.

A Boeing rentoni gyáregységében megkezdték az első indai megrendelésre készülő P-8I Poseidon repülőgép összeszerelését. India, mint a Boeing Next-Generation 737-esén alapuló tengeri járőrgép első külföldi megrendelője 2009 januárjában kötött szerződést, melyben az is benne foglaltatik, hogy az első gépet 48 hónapon belül át kell adnia a gyártónak. A tervek szerint az első gép átadására 2013 januárjában kerül sor, míg a fennmaradó többi hét gépet 2015 végéig szállítja le a Boeing cég. Jelenleg a törzs összeszerelésével már végeztek és a fedélzeti elektronika telepítése zajlik. A gép még ezen a nyáron megkapja szárnyait és hajtóműveit is.

A gyártó elmondása szerint egyre több a külföldi érdeklődő a Boeing V-22-es Osprey gép iránt. A dönthető rotoros jármű beszerzési ára a helikopterekéhez viszonyítva magasnak mondható, azonban egyéb területen jelentős megtakarítás érhető el.  Itt leginkább a nagyobb hatótávolság és utazósebesség  az ami a spórolásba besegít, így a helikopterekhez viszonyítva eleve rövidebb fordulóidővel, kevesebb leszállással valósítható meg a csapatok és felszerelések mozgatása.  Izrael mellett a legnagyobb érdeklődés Nagy-Britanniából tapasztalható az Osprey iránt.

Készen áll a második Mesma modul leszállítására a francia DCNS a Pakisztáni Haditengerészet számára. Az AGOSTA 90B-osztályú tengeralattjárókból hármat rendelt Pakisztán, ám ezek közül csak az utolsónak elkészült egység, a PNS HAMZA lett ellátva a levegőfüggetlen meghajtást (AIP) biztosító Mesma rendszerrel. A másik két testvérhajó a PNS KHALID és a PNS SAAD utólagosan kapja meg a Mesmat. Az ezeket tartalmazó 8,7 méter hosszú, 160 tonnás modulokat Franciaországban építették meg majd összesen 5200 órán át tesztelték. Ezek után kerülnek hajókra Saint-Nazaire kikötőjében, és indulnak meg Pakisztán felé.

Oroszországból származó információk szerint az indiai személyzet már a tengeren végrehajtott próbautak során ismerkedik az AKULA II-es  NERPA rejtelmeivel.  Az eddig is igencsak kalandos sorsot maga mögött tudható nukleáris tengeralattjáró így már az év vége előtt megkezdheti indiai szolgálatát.

Videó a Rafale új HUD-járól:

 (Bővebb információ itt.)