Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2011.07.12

2011.07.12

Július 18 és 22-e között számítógépes szimuláció segítségével mérik fel a tajvani haditengerészet képességét egy olyan kínai haditengerészettel szemben, melyet egy repülőgép-hordozó is támogat. Mindezt a SHI LANG még meg nem valósult harci képességének a várható legreálisabb megközelítésével teszik majd. Egy repülőgép-hordozóval támogatott hadművelet lehetőséget adna arra, hogy a Tajvan védelmét ellátó erőket megosszák, hiszen a támadás 2-3 különböző irányból is érhetné a szigetország területét. Nemrégiben látott napvilágot egy hasonló számítógépes szimuláció végeredménye. Akkor a légierő gépeinek kellett felvenni a küzdelmet a kínaiak légierejével. Az F-16-osok jól szerepeltek, azonban a Szu-27-esek és a Szu-30-asokkal szemben a Mirage 2000-esek és a hazai gyártású - még modernizálás előtti- F-CK-1 A/B Ching-Kuo gépekből 2,8 illetve 1,7 darab jutott veszteségként minden lelőtt kínai Szuhojra.

Összeütközött két veterán repülőgép Angliában. A Duxfordban történt balesetben senki sem vesztette életét, vagy sérül meg. A P-51-es Mustang pilótájának sikerült ejtőernyővel elhagyni a gépét és szerencsésen földet érni, míg az A-1 Skyraider sérült jobb szárnyvéggel le tudott szállni.

Etiópia 200 darab harckocsi beszerzését fontolgatja. Az ország olajban gazdag, ám Szomáliával határos területének megvédésének érdekében szánhatja rá magát a páncélosok beszerzésére. Az elképzelés szerint 100 millió dollárért vásárolnának 200 darab használt, de felújított T-72-est Ukrajnából. Egyes sajtóhírek szerint a két ország között már meg is köttetett az üzlet, ezt azonban hivatalosan még nem jelentették be.

Algéria 10 év alatt 10 milliárd euró értékben vásárolhat haditechnikát és hadfelszerelést Németországtól. A terepjárók és teherautók mellett Fuchs páncélozott szállító harcjárművek is beszerzésre kerülnek, ezenfelül a ThyssenKrupp is számít hadihajókat érintő megrendelések befutására.

Már a jövő héten átadásra kerül az első páncélozott vezetőfülke a német hadsereg számára, melyet a dél-afrikai Land Mobility Technologies (LMT) gyártott. A cég a megrendelést 2011 márciusában nyerte el. A fülkék az Afganisztánban használt Mercedes Benz Actros 4151 AK 8x8-as műszaki mentőjárművekre lesznek felszerelve.  A fülkéből egyébként már 2008 augusztusa óta használnak a kanadaiak 120 darabot az országban a legnagyobb megelégedettséggel. A Bundeswehr által megrendelt fülke ugyanolyan, mint amit a kanadaiak használnak, vagyis ballisztikus szempontból a Level 4, míg aknák elleni védelem szempontjából a Level 4b szintet képviselik.  A motor karbantartáshoz ugyan úgy előre lehet billenteni, mint a hagyományos fülkéket és a páncélozottság ellenére a viszonylag egyenletes tengelyterhelést is sikerült megvalósítani. A légkondicionáló képes bármilyen szélsőséges időjárási viszonyok között is megfelelő környezetet biztosítani a bent ülők számára, akik védelméről a páncélzaton felül még az 5 pontos biztonsági övek is gondoskodnak.