Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2011.08.19

2011.08.19

Kivonja a szolgálatból a Block 10-es szériájú RQ-4A Global Hawk pilóta nélküli repülőgépeit az USAF. A változatból legyártott 16 gép közül, az utolsóként szolgálatba maradó hét gépből juatni fog a NASA és a haditengerészet számára is további használatra.  Az utolsó Block 10-es 2006-os elkészülte óta, közel 35000 repült órát halmozott fel a típus, így a most kivonásra kerülők sárkányaiban már nem sok hátralévő üzemidő van. A három legkevesebbet repült példány kerül a flottához, ahol pont jól fognak jönni a kifejezetten a flotta igényei szerint módosított MQ-4C 2015-ös szolgálatba lépéséig. A Block 10-es szériából a haditengerészet is kapott két példányt 2006-ban, melyek éppen az MQ-4C demonstrációs kísérleteihez lettek használva. A NASA szintén rendelkezik már Global Hawk pilóta nélküli repülőgéppel, most további két példánnyal lesznek gazdagabbak.

Fel kívánja fegyverezni a Northrop Grumman MQ-8B Fire Scout személyzet nélküli helikoptereit a US.Navy. 2005-ben már végeztek lövészetet a géppel, jelenleg a Raytheon Griffin vagy a BAE Advanced Precision Kill Weapon System néz ki úgy, mint lehetséges fegyverzet. A géphez kötődő hír, hogy 2012-ben a USS INDEPENDENCE (LCS 2) fedélzetén tervezik tesztelni az MQ-8B Fire Scout-ot.

Már 250 modul elkészült abból az 500-ból, melyek összeillesztésével megszületik a USS GERALD R. FORD (CVN 78) repülőgép-hordozó. A Huntington Ingalls Industries Newport News-i hajógyártó részlege 2013-ban tervezi vízre bocsátani az új osztályú hordozó első egységét, mely 2015-ben állhat majd szolgálatba.

Brazíliában tovább nyomul a Boeing az F/A-18 Super Hornet eladásának ügyében. Ugyanis immáron politikai jóváhagyással lobbiznak a gép megvásárlása esetén nyújtandó széles körű technológia transzfer, valamint helyi összeszerelő üzem létesítésének ígértével.

Augusztus 15-én az Ausztrál Királyi Légierő Lockheed Martin AP-3C Orion repülőgépei elérték 20000. repült órájukat a Közel-Keleten. Ausztrália két Oriont állomásoztat az Egyesült Arab Emírségekben található Al Minhad légibázison. A gépek egyaránt támogatták az iraki és az afganisztáni koalíciós hadműveleteket és végeztek őrjáratokat az Arab-öböl vize felett.

A Bradley gyalogsági harcjárművek váltótípusára kiírt pályázaton (Ground Combat Vehicle-GCV) elbukott a SAIC által vezetett csoport, amely a Boeing, a Krauss-Maffei Wegmann és a Rheinmetall cégekkel kiegészülve a Puma gyalogsági harcjárművön alapuló tervezettel indult a megrendelés megszerzésért. A két másik csoportosulás a BAE, Northrop Grumman, és a General Dynamics Land Systems, Lockheed Martin, Raytheon felkérést és pénz kapott a próbajárművek elkészítésére.

A jövő héten egy új jármű tesztjeit fogja elkezdeni az amerikai tengerészgyalogság.  Az Oshkosh Defense által kifejlesztett személyzet nélküli (UGV) TerraMax teherautókkal az önállóan és az ember vezette járművekkel közösen végrehajtott szimulált logisztikai célú felhasználás lehetőségeit fogják vizsgálni. Az Oshkosh járművek irányítását egy összetett rendszer végzi, melyben helyet kaptak a GPS vevők, a lézeres letapogatók, az infravörös kamerák, gépjárműradarok, na és egy igen fejlett számítógépes rendszer, a szükséges szoftverrel.  A fejlesztés során a kiépített környezethez képest messze nagyobb kihívást jelentett a földutakon és terepen való működési képesség megvalósítása, illetve a különféle környezeti viszonyok a por, az eső és a hó zavaró tényezőinek kiküszöbölése.

Sérüléseket szenvedett egy ecuadori pilóta hétfőn, miközben egy Dél-Afrikai Köztársaságtól vásárolt Cheetah szuperszonikus vadászgéppel repült. A meg nem erősített információk szerint a kétüléses gép első fülkéjében lépett fel dekompresszió, aminek következtében az ecuadori légierő (Fuerza Aérea Ecuatoriana-FAE) pilótája Galo Álvarez őrnagy könnyebb sérüléseket szenvedett. A hátsó fülkében helyet foglaló Denel tesztpilóta, Mike Weingartz átvette a gép irányítását és leszállt a Taura légibázison. A Denel Aviation szakemberei ma már az országba érkeztek az eset kivizsgálása ügyében.

A Reuters hírügynökség szerint nem teljesen saját kútfőből valósult meg a kínai J-20-as repülőgép. Az orosz védelmi ipar felsőbb köreiből származó információik szerint a kínaiak hivatalos jóváhagyás nélkül bele tudtak nézni a rövid életű Mikojan 1.44-es repülőgép dokumentációiba. Oroszország és Kína egyaránt tagadja a legális és az illegális technológiai transzferről szóló történeteket. (A J-20 első repülése)