Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2011.08.23

2011.08.23

A 22. szállítórepülő század egyik C-5 Galaxy gépe hazaszállította Afganisztánból a haditengerészet egyik F/A-18F gépét. Az Enduring Freedom hadműveletet támogató, a USS CARL VINSON (CVN-70) NIMITZ-osztályú repülőgép-hordozóról felszállt 22. vadászbombázó század (VFA-22) "Fighting Redcocks" 106-os oldalszámú Super Hornete műszaki meghibásodás miatt volt kénytelen kényszerleszállást végrehajtani Kandahár repülőterén még márciusban. A leszállás során azonban túlmelegedtek a fékek és a keletkezett tűzben a gép jobb oldala olyan mértékű sérüléseket szenvedett, hogy repülésre képtelenné vált. Helyszíni javítására szintén nem volt mód, így hosszas vizsgálódás után a hazaszállítás mellett döntöttek a védelmi minisztérium és a gyártó emberei. A törzsről leszerelték a szárnyakat, a függőleges és vízszintes vezérsíkokat, így a törzs már befért a C-5-ösbe. A Galaxy a North Island-i haditengerészeti légitámaszpontra szállította a Super Hornetet, melynek rendbe hozása a számítások szerint egy új gép árának harmadából megoldható. Képek:1., 2., 3.

Vietnam hétfőn megkapta a második GEPÁRD-osztályú fregattját. Az egység a NGO QUYEN (HQ-012) nevet és jelzést viseli.

Tajvanon azt tervezik, hogy kifejlesztenek egy új rakétát. A fegyverrel szemben követelmény, hogy elérje Kína délkeleti részén található ballisztikus- és légvédelmi rakéták telepítési helyeit. A védelmi költségvetésből már el is különítettek 1 millió dollárt a fejlesztés megindítására.

Új-Zélandon gond van a Kaman SH-2G Super Seasprite helikopterek háza táján. A típusból jelenleg öt példány áll szolgálatban. A 2009/2010 pénzügyi évben a gépek nem tudták teljesíteni az elvárt 1240/1370 repült órát, helyette csak 882-t sikerült elérni. Az öt Super Seasprite-al szembeni elvárás, hogy egy időben három az ANZAC-osztályú fregattokon legyen megtalálható, míg a negyedik a kiképzésben segédkezik. A hadrafoghatóság mélypontját 2010 októberében érte el a Kaman cég gyártmánya, ugyanis ekkor mindössze egyetlen Seasprite állt rendelkezésre, két helikopter karbantartás alatt állt, és két másik pedig várt a karbantartásra. A gondokat látva a 2010/2011-es évben már csak 904 repült órát terveztek a típusnak, melynek alkatrész ellátási problémáját a rendszeresen késő szállítások okozzák. A korrózió, melyet a maró sós tengeri levegő okoz, szintén megnehezít a földi személyzet dolgát.

Lengyelország -a lengyel PAP hírügynökség értesülései szerint- páncéltörő rakétákat és katonai járműveket adott el a lázadó líbiaiak számára, a kormány teljes jóváhagyásával.

Augusztus 3-án egy hat órás repülés során sikeresen tesztelték egy Boeing B-52 Stratofortress fedélzetén a Combat Network Communications Technology (CONECT) nevet viselő rendszert. Az öreg bombázók ezzel felszerelve teljesen kihasználhatják a harctéri internet nyújtotta összes előnyt. A CONECT-el ellátott B-52-es gépszemélyzet egyaránt tud kommunikálni a földön és levegőben lévő szövetségesekkel, adatokat kaphat tőlük és továbbíthat nekik. A földi és légi tesztek október végéig befejeződnek a CONECT-el és 2012-től megkezdődhet a gyártása.

Kína 195 millió dolláros kölcsönt nyújtott Kambodzsának. A hitel nem szabad felhasználású, ugyanis katonai helikoptereket kell rajta vásárolni, méghozzá kínait. A típus nagy valószínűséggel a Zhi-9 (Z-9) lesz, mely az Eurocopter AS 365 Dauphin II-es kínai változata. Darabszám egyelőre még nem ismert.

Törökország egyenrangú partnereket keres repülőgép-fejlesztéshez.  A közelmúltban a Korea Aerospace Industries [KAI] és a svéd Saab lett megkeresve egy esetleges közös projektben való részvételre. Ankara nem szeretne függni az Egyesült Államoktól, így a F-35-ösök mellé egy másik, nagyrészt hazai fejlesztésű harci gépet szeretne szolgálatba állítani a következő évtizedben. 2020 körül ugyanis a korszerűsítések ellenére is kivonásra kerülnek a F-4-esek és F-16-osok, és Törökország úgy véli, nemzeti érdekeinek jobban megfelelne, ha a repülőerők bevethetősége nem egy országtól függne. Éppen ezért a Turkish Aerospace Industries (TAI) mellé keresnek partnert. Tavaly már megkeresték a dél-koreai céget, amely akkor 20%-os részesedést ajánlott az Indonéziával közös projektből, csakhogy ezt Ankara kevésnek találja, és egyenrangú partnerként szeretne részt venni a fejlesztésben. Most a koreaiak mellett a svédeknek vetették fel a közös fejlesztés ötletét.