Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2011.09.06

2011.09.06

A légierő 30, a tengerészgyalogság 34 első szériás Lockheed Martin F-35-ösének kell majd megerősíteni a szárnyszerkezetét, hogy bírják a tervezett 8000 órás élettartamot. Ugyanis a földi fárasztási teszteken már 2800 órányi repült időnek megfelelő igénybevétel után repedések jelentkeztek szárnyak alumíniumból készült alkatrészeinél. A megerősítés gond nélkül elvégezhető, így a később gyártott példányok szárnyainál már nem lesz várható ilyen probléma a mérnökök szerint.

Az amerikai légierő különleges műveletekért felelős parancsnoksága az Elbit Systems of America-tól rendelte meg a Boeing CV-22 Osprey pilótái számára a színes sisakkijelzőt.

Oroszország védelmi minisztériuma augusztus 31-én 4 milliárd dollárért rendelt 140 darab Kamov Ka-52-es harci helikoptert. A haditengerészet igényei szerint módosított Ka-52K gyártása 2014-re várhatólag elkezdődik. Az erre a változatra szánt Phazatron Zsuk-AE radar már fejlesztés alatt áll. Moszkva további 250 millió dollárt szán, az évek óta a fejlesztés különféle fázisaiban tartó Mi-34S1, Mi-38 és Ka-62-es helikopterekre, valamint a Mi-17-esek korszerűsítési programjára. Kamov Ka-52-esek gyártása:1., 2., 3.

Nemrégiben sikeresen tesztelte a BAE Systems, az ADAPTIV névre hallgató álcázó rendszert. Az ADAPTIV egy CV90-es gyalogsági harcjárműre lett felszerelve és az sikeresen tette láthatatlanná a termikus képalkotó berendezések számára a CV90-est. Az ADAPTIV változtatható hőmérsékletű, nagyjából tenyérnyi, hatszögletű lapokból, a környezet hőmérsékletét érzékelő szenzorokból és a vezérlést végző számítógépből áll. A kereskedelemben kapható félvezető technológián alapuló lapok képesek a jármű környezetének megfelelő hősugárzást kibocsátani, elfedve így a védendő járművet. Az igény szerint hűthető és fűthető lapokkal lehetőség van arra is, hogy más járművek hőképét állítsák elő. A korábban használt összetevők vagy nagyon drágák, vagy nagyon energiaigényesek, vagy nem kellően erősek voltak. Az ADAPTIV-nál viszont sikerült olyan anyagokat használni, amik kellően ellenállóak és alacsony energiaigényűek, valamint még akkor is képesek álcázást biztosítani, ha jármű álló helyzetben van.

NETARZENÁL GALÉRIA

Saab JA37DI Viggen.

Dassault Mirage 2000C.

Pakisztáni F-16 Fighting Falcon.

Sikorsky CH-53G.

MiG-35D.

Northrop F-5N Tiger II.