Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2011.12.09

2011.12.09

Ez évben kellett volna végrehajtania első repülését a Sikorsky CH-53K szállítóhelikopternek, mely a tengerészgyalogság CH-53D helikoptereit váltaná le 2015-től. Azonban a fejlesztéssel problémák adódtak, így az első repülés dátumát 2013-ra módosították, míg a csapatokhoz kerülés ideje 2018-ra módosult. Bár az MV-22 Osprey gyorsabb, mint a CH-53K, azonban annál kevesebb teher szállítására képes és majd háromszor drágább. Természetesen a fejlesztés elhúzódása növeli a program költségeit, így a CH-53K két évvel ezelőtt kalkulált gépenkénti 27 millió dolláros ára várhatólag 5 millió dollárral lesz magasabb. A jelenlegi kihasználtság mellett a tengerészgyalogság CH-53-as helikopterinek üzemideje 2012-től kezdődően lejár.

Készen áll harci feladatok ellátásra a HMS Diamond (D34) Type 45-ös romboló és legénysége. A kiképzés záróvizsgájaként a támadó rakéták semlegesítése mellett szimulált vízbetöréssel, tűzzel, valamint működésre képtelenné vált hajtógépekkel is meg kellett küzdenie a legénységnek. A romboló első tengeri útjára jövőre kerül sor.

Lockheed Martin fejleszt egy olcsóbb C-130J Super Hercules változatot. A jelenleg még C-130XJ jelzésű variánst egyaránt ajánlják Washington és külföldi megrendelők figyelmébe is. A C-130XJ gépből néhány olyan megoldást hagynának el, (mint például a továbbfejlesztett rakománykezelési rendszer) mely emeli a gép árát, azonban nem csökkenti a szállítási feladatokban való alkalmazhatóság feltételeit.

40 MQ-9 Reaper Block 1 pilóta nélküli repülőgépre, és 40, a repülőgépek tárolására szolgáló konténerre kapott megrendelést a General Atomics Aeronautical Systems. A kicsivel kevesebb mint 320 millió dolláros megrendelést 2013 szeptemberéig fogják teljesíteni.

December 8-ától hivatalosan is szolgálatba állt a francia haditengerészetnél az NH Industries NH90 NFH (Naval Frigate Helicopter) Caiman helikoptere. A flotta eddig öt Standard 1 konfigurációjú példányt vett át, azonban 2020-ig a megrendelt 27 helikopter mind leszállításra kerül. Ezekből 13 példány lenyitható hátsó rakodórámpával lesz ellátva. A Caiman példányai a hadihajók mellett két szárazföldi bázison is (Hyères Toulon mellett és Lanvéoc Brest mellett) megtalálhatók lesznek.

Egy hónappal a repülés tilalom elrendelése után újra repülhetnek a RAF BAE Systems Hawk T1/1A sugárhajtású kiképzőgépei. A Red Arrows Hawk T1 XX177 gépében Sean Cunningham hadnagy halálával végződő katapultálás vizsgálata még folyik, azonban mostantól az összes Martin-Baker Mk 10B katapultüléssel ellátott repülőgép korlátozások nélkül repülhet. A Panavia Tornado GR.4-esek felszállási tilalmát november 17-én, a Hawk T2 és Tucano T1 gépekét pedig november 28-án oldották fel.

A német Bundeswehr 12 HX 81-es vontatót rendelt meg a Rheinmetall MAN Military Vehicles-től. A jármű alapja a 8x8-as MAN HX-sorozat alváza, melyre páncélozott vezetőfülke került. A hadsereg által elvárt mozgékonyságról egy V8-as, az Euro 5-ös szabványnak megfelelő, 500 kW/680 lóerő teljesítményű motor gondoskodik. A járműszerelvény összsúlya elérheti a 130 tonnát is, így a HX 81-es alkalmazásával lehetővé válik a legújabb, 70 tonnás Leopard 2A7 harckocsik szállítása is.  Az első MAN HX 81-es a következő év végén lép szolgálatba, míg az utolsó 2013 végéig kerül átadásra.

Moszkva S-400-as légvédelmi komplexum telepítésére készül a kalinyingrádi exklávé területén. A 120-400 km-es hatótávolságú légvédelmi rakétákkal ellátott komplexum pontos telepítési ideje még nem ismert.

NETARZENÁL GALÉRIA

Az olasz CAVOUR: 1., 2., 3., 4., 5., 6.

Flanker felszállás közben.

A VFC-13 Saints egyik Northrop F-5E Tiger II gépe.

Török Lockheed TF-104G Starfighter.

Liftezgetünk.