2011.12.12
A harmadik és a negyedik törzsszekció összeillesztésénél tart az első brazil megrendelésre épülő SCORPENE-osztályú tengeralattjáró építése, a francia DCNS-nél. A négy napot felölelő munkafolyamat végén így egy 6 méter átmérőjű, 24 méter hosszú, 200 tonnás részt kapnak, mely később a torpedóhelységnek és az irányító központnak is helyt fog adni. Cherbourgban a hegesztők között már 12, három hónapos képzésen átesett brazíliai hegesztő is serénykedik a tengeralattjáró gyártásánál. A brazil SCORPENE építésétől kezdve eddig összesen 115 tengerentúli szakember töltött el hosszabb-rövidebb időt a francia vállalatnál, ahol a tengeralattjárók építésének titkaiba nyertek beavatást.
Új mesterlövészpuskát kaptak az orosz ejtőernyősök. Mindössze annyit tudni, hogy a fegyverek Ausztriából származnak és a szerződést 2010-ben kötötték meg. A most megérkezett több mint 30 új mesterlövészpuskát továbbiak fogják követni a jövőben. A fegyver pontos típusa nem ismert, azonban nagy valószínűséggel a Steyr-Mannlicher SSG-69-ből vásárolt Moszkva.
Több mint 64000 km-t tett meg, ez idő alatt 6000 tonna üzemanyagot égetett el és 176 napot töltött a tengeren, a pénteken hazatért HMS OCEAN (L 12) partraszállást támogató helikopterhordozó. A 22000 tonnás hajó május végén csatlakozott a líbiai lázadók támogatására indított hadművelethez.
Holnap, azaz 2011. december 13-án a Lockheed Martin Marietta-i üzemében elkészülnek az utolsó, 195. F-22A Raptor vadászgéppel.
Vietnam további két GEPÁRD-osztályú korvettet rendelt meg. Az előzőleg megrendelt két felszíni hajók elleni fegyverzettel ellátott egységből már mind a két példány átadásra került. A most megrendelt GEPÁRD-ok kissé el fognak térni ezektől a hajóktól, ugyanis fegyverzetüket és felszereltségüket a tengeralattjárók elleni hadviseléshez igazítják.
Jövőre a Dayton-ai múzeumba kerül az első C-17A Globeamster III. A 87-0025-ös gyártási számot viselő gép első felszállására 1991 szeptemberében került sor. Szolgálati idejének utolsó részében ez a C-17-es az Edwards légibázison volt megtalálható, ahol számtalan tesztben vett részt.
December 9-én befejezték a Kanadai Királyi Légierő (RCAF) első CP-140 Aurora tengeri járőrgépének élettartamának meghosszabbítását. A 2008-ban indított program a szárnyak és a farokrész strukturális elemeinek cseréjével biztosítja, hogy a Lockheed P-3 Orion helyi változatának példányai a 2020-as évekig biztonságosan repülhessenek. A kanadai kormány tíz CP-140 Aurora tengeri járőrgép korszerűsítését határozta el.
A múlt héten egy újabb járműben bizonyíthatta használhatóságát az fele-fele arányban kőolajból és algákból nyert olajból álló alternatív üzemanyag. Az amerikai haditengerészet ugyanis egy légpárnás partraszállítóján vizsgálta az alternatív üzemanyagot. A tesztekhez az LCAC 91-et jelölték ki, mely december 7-én 92 km/h-ás sebességet ért el a Mexikói-öbölben végrehajtott próbák alkalmával. Ezek során egyébként majd 19000 liter üzemanyagot égettek el az LCAC 91 hajtóművei, melyeknek minden paraméterét árgus szemekkel figyelték. A tesztek végén megállapítást nyert, hogy az alternatív üzemanyag teljes mértékben használható lesz a légpárnásokon.
A mai napon 11:00 környékén, Mangalore repülőterén a felszálláshoz történő földi gurulás közben kigyulladt az indiai haditengerészet egyik Westland Sea King Mk.42-es helikoptere. A háromfős legénység mellett tíz további személy tartózkodott a helikopteren (más források összesen hét helikopteren tartózkodóról tudnak), ők mindannyian el tudták hagyni a gépet. A Sea King egyébként Kochiból szállt fel és Mumbai felé tartott.
NETARZENÁL GALÉRIA
ADMIRAL KUZNYECOV:1., 2., 3., 4.
Izraeli Apacsok egy görög társukkal.